Vše o časopisu Playboy

Vše o časopisu Playboy

Vše o časopisu Playboy

Sexy holky neodmyslitelně patří na titulky různých pánský časopisů. Pro většinu z nás také platí, že pokud se řekne pánský magazín představíme si Playboy. Časopis Playboy si za svou téměř 63letou existanci prošel různými změnami a stal se fenoménem, který ovlivnil milióny lidí po celém světě. Dá se říct, že Playboy formoval budoucnost zobrazování nahoty v médiích a také vydělal jeho zakladateli Hughi Hefnerovi obrovské bohatství. Přečtěte si o zlomových okamžicích, které zásadně ovlivnili vydávání časopisu Playboy

Logo Playboy

Je to jeden z nejznámějších obrázků (chcete-li: log) vůbec. Logo vytvořil roku 1953 Art Paul první art director Playboye. Říká se, že ho nakraslis za deset minut. A proč právě zajíc? Hugh Hefner jako mladý pracoval v restauraci, která se jmenovala U Zajíce. I dnes tam visí tabule připomínající původ loga

První vydání s Marilyn Monroe na titulce

V roce 1953 se objevila Marilyn Monroe na titulku časopisu. Zajímavostí je, že pro Playboy nikdy nepózovala. Obrázky byly převzaté z kalendáře, který nafotila dříve. První vydání časopisu bylo vyrobené v kuchyni Hughe Hefnera takříkajíc na koleně. Prvního Playboye se prodalo více než 50 tisíc výtisků. 

Hefnerova první Playboy Mansion

Hughovy "skromné" příbytky zažily už mnoho párty. Staly se tak nějak neodmyslitelnou součastí jeho životního stylu a ukázkou síly značky Playboy. V roce 1959 si Hugh Hefner koupil svůj první dům na Gold Coast v Chicagu. 

První interview

Je třeba podotknout, že časopis Playboy se nezaobírá jen nahými ženami (i když na nich postavil svou slávu). Časopis byl vždy plný (kromě sexy kočiček) rozhovorů se slavnými a inspirativními lidmi. První interview v časopise si čtenáři mohli přečíst již v roce 1962 s jazzmanem Milese Davis. 

První titulka s nahými ženami

Na titulní stranu magazínu "pustil" Playboy obdařené kočky až začátkem roku 1972. Důvod byl prostý. Největší konkurence Penthouse se začal prodávat v USA a Hefner potřeboval zaujmout. Postupně proto začal odhalovat své modelky více a více až nakonec vysvlékl Marilyn Cole na obálce úplně. 

Nejprodávanější číslo

I v tomto byl rok 1972 pro Playboy vyjímečný. Hefner dokončil expanzi na azijský trh a zajistil, že se produkty pod značkou Playboy budou prodávat i v Japonsku. Historický rekord v prodejnosti padl v roce 1972 - přes 7 miliónů prodaných výtisků

Konec s nahotou

Od března si už nahé krásky v Playboyi nevychutnáte. Playboy ve snaze jít s dobou zrušil fotografie odhalených prsatých holek. Fanoušci časopisu nejsou z této změny nadšení, ale zakladatel si stojí za svým. Věří, že nová moderní verze pomůže tomuto světu. Taky uvedl, že nemá smysl nadále zveřejňovat fotky nahých žen, když jsou na dosah jednoho kliku a to v mnohem ošemetnějších polohách. 

A tak končí jedna velká etapa zajíčkového fenoménu